keskiviikko 11. tammikuuta 2012

Long time no see

Eli pitkästä aikaa tännekkin pääsen kirjoittamaan. Jäänyt päivittely lähes kokonaan, sillä ollut tallissa reilusti hommia yms. Nyt opettaja kumminkin antoi luvan päivitellä työselosteita tänne, joten nyt tulee sitten aktiivisempaa päivittelyä!

Mitäs tässä viimeaikoina tehty? Kotona enimmäkseen tätä:
Tätä niin sanottua ruostetta ja reikää löytyy sitten vaikka muille jaettavaksi asti ;) Onhan tässä niin pitkällekkin edetty, että pari ruostereikää hitsattu ja tinattu.





 
Shoppailtuakin on pikkusen:
-4x tinatankoo
-1x pohjustusainepurkki
-3x pieniä suteja
-hitsaushanskat (vanhat hukkunut :( )
-tohotin, letkua ja adapteri kaasupulloon.
yms pientä.


Tossa kuva työkaluista, jotka tuli tänään IKHoolta. Miten helposti tommonenkin yli puolisataa euroa katoo rahapussista...

Honda Monkeystä sen verran, että laitettu paljon enemmän vakion näköisesti ja tekniikka oikein hävettää mua. Ennen niin mahtavan tehokas 107cc on nyt pienentynyt 55 kuutiota... Ennne kiersi niin lujaa, että melkein venttiilit hakkasivat mäntään, mutta nyt rajotin 6500rpm... Kaasutin on pienentynyt melkein tuplasti.. Huippunopeus luokkaa 35-40km/h, kun ennen mentiin 80km/h (:
No kone myyty eteenpäin, seuraava omistaja saa sitä korjausperinnettä jatkaa, multa se on ohi nyt!

Kouluraporteista jotain: Tiistaina olimme asentamassa D6 luokassa, opettajana Mauno. Hommanahan oli yksinkertaista juttua, eli yhden VW transportterin (multivan) jarrulevyjen koon ja kunnon tarkastus, tosin koulun oudot tunkit vähän vaikeutti hommia. Samalla myös purettiin moottorista vaihdelaatikko irti, kytkinkruunu irti ja sitten tarkastettiin kunto, vaihtoonhan se olis mennyt, mutta oli harjotuskone kyseessä. Lopuksi keskitettiin kytkin ja laiteltiin kuoseihin :)

Alan tästä etiäppäin laitteleen kuvia yms!

- Joni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti